Late-born
The 68ers: They were revolutionaries, had long hair and were left-wing orientated. Let’s be honest: Did we have one single event since the ’68 revolution where people had been demonstrating and could really change something? Hardly or not! What is the reason for that? Considering the gross domestic product of 2013, then we are the fourth wealthiest country in the world: behind the USA, China and Japan. The German lives in prosperity, so to speak, as in clover. So why should he go on a rampage?! A little gripe – on high standard – but nothing serious. We are conformists! The same conclusion is reached by an article of „Die Zeit“. The generation between 35 and 45 years is currently at the helm. They don´t want to make any mistakes. Never put people´s backs up! No statement regarding to political attitudes, no real business decisions. Greetings from the economic crisis … The generation of success with three new slogans: concepts, skills and contacts. A generation that shuns risks and may squander our future. It’s not about big goals; always solving new problems is the ultimate goal!
Nachgeboren
Die 68er: Sie waren Revoluzzer, hatten lange Haare und linke Ansichten. Sind wir ehrlich: Gab es seit der 68er-Revolution noch einmal ein Ereignis, bei dem Menschen auf die Straße gingen und wirklich etwas bewegen konnten? Kaum bis gar keins! Woran liegt das? Betrachtet man das Bruttoinlandsprodukt von 2013, dann sind wir das viertreichste Land der Welt. Dies hinter den USA, China und Japan. Der Deutsche lebt im Wohlstand, sozusagen wie die Made im Speck. Warum also auf die Barrikaden gehen?! Ein bisschen meckern – auf hohem Niveau -, aber nichts Ernstes. Wir sind angepasst! Zu dem Ergebnis kommt auch ein Artikel in „Die Zeit“. Die Generation zwischen 35 und 45 Jahren ist gerade am Ruder. Sie will keine Fehler machen. Nur nicht anecken! Kein Statement zu politischen Einstellungen, keine richtigen unternehmerischen Festlegungen. Es grüßt die Wirtschaftskrise … Die Erfolgsgeneration mit den drei neuen „Ks“: Konzepte, Kontakte und Kompetenzen. Eine Generation, die das Risiko scheut und eventuell die Zukunft verspielt. Es geht nicht mehr um große Ziele; die Lösung immer neuer Probleme ist das eigentliche Ziel!
© Thomas Dietsch